fredag 25. juni 2010

Long live Zeppelin

Aaa,Bonzo,Jimmy,John Paul and Robert!I never get tired of you guys!

Long,long time since I listened to Zeppelin.I disse dager har jeg kun mulighet til å spille gamle Prøysen-viser samt muntre Margrethe Munthe-låter til "litjingen".Ja,ikke at det er noe i veien med det.Både Prøysens og Munthes viser inneholder et budskap som jeg synes er viktig å formidle til min sønnen.Ta for eksempel Jørgen Hattemaker:graset er grønt før aille.Stemmer det!Sønnen min skal vokse opp i trua at alle,uansett hvem du er eller hvor du kommer fra, betyr like mye.Han skal vokse opp i trua på sæ sjøl,et argument jeg brukte da vi spørsmålet om ungen ikke skulle døpes.

Likevel må en ikke glemme at vi finner mye god moral blant hans mors gamle rockehelters tekster.Så hvorfor har jeg ikke spilt gammel Zeppelin til han tidligere?

Her om dagen var jeg på et handelsstandens store kjøpesentre,hvor jeg fant en body med skriften printet mitt på brystet:Sleep,hugs...and rock'n'roll.På bodyen var det avbildet en gitar,desverre en rød Fender.Jaja,jeg får konkretisere at Page spiller på en Gibson.

Uansett,det gikk opp for meg at det er nå som strikongen er 6 måneder at jeg må sette inn nådestøtet.Tidligere har vi spilt litt "soft rock",slik at han skal få en myk overgang til den skikkelige rocken.Nei,ikke "hard rock".Bare "skikkelig rock"!Han har forsåvidt blitt vant til det med tanke på at jeg spilte tung,tung Sabbath og Rainbow da jeg var ganske så svanger.

Så idag tenkte jeg å introdusere han for Bron-Yr-Aur stomp, for deretter kjøre på med The Ocean. Den siste sånn at mora kan mimre tilbake da hun var "stor",sto på ei scene på en luguber uteplass i distriktet,ga alt og hadde full kontroll over stemmen...Sukk!

Vi får se om det faller i smak.

God helg,folkens!:-)

Led Zeppelin - Earl's Court (1975) - "Bron-Yr-Aur Stomp"

Led Zeppelin The Ocean 1973

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar